Som journalist gäller det att dra sin personliga gräns för vad som är moralsikt försvarbart. Låta etiken styra vad man ska skriva om eller inte. Min gräns går någonstans strax innan det här.


(Klicka för större bild)

Hittade det här svårslagna lågvattenmärket på bloggen "Älskade dumburk". En guldgruva för alla er, som likt mig, uppskattar journalistiska snedsteg och syftningsfel. En annan höjdare och klasiker är "Nyhetstorken" som är brutalt rolig i sina bästa stunder. Ett exempel:


(Klicka för en större version av artikeln)

Sjukt kul, jag kommer följa dessa bloggar slaviskt från och med nu. Jag måste tacka min cyniska murvelskompanjon Tobbe som tipsade mig om bloggarna. Dessutom lånade han ut sin andrahandsskinnsoffa för översovning och bjöd på diverse friterade tilltugg och överkockt pasta här om dagen. Storstilat.

Kommentera

Publiceras ej